Dag 3 én 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Dag 3 én 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Dag 3 én 4

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

20 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hierbij een blog post van 2 dagen, want ik was gister ontzettend moe en moest er vanochtend alweer vroeg uit!

Gister heb ik redelijk kunnen uitslapen en nam Joost me mee naar de gym. Ik kom nooit in dit soort dingen dus ik wist niet zo heel goed wat ik allemaal moest doen en wat ik er allemaal kón doen. Uiteindelijk heb ik gefietst en op een soort van step ding gezeten en 200 calorieën verbrand, woehoe!
Toen had ik besloten solidair te doen met Joost en mee te doen met zijn oefeningen op de mat. Ik had graag gewild dat ik me hier op had kunnen voorbereiden... Allemaal buikspier oefeningen, en schuine buikspieren, touwtje springen en allemaal dingen die ik niet gewend was. Het uitzicht maakte alles weer goed want ik keek uit over een stuk van de stad want we zaten op de 19e verdieping van het gebouw. Hierna hadden we een lekkere sauna verdiend en toen ging ik gelijk door naar Vega voor mijn afspraak met Shane.

Nog een hele klus om hier te geraken omdat de Vega school verhuisd scheen te zijn. Waar wij pas achter kwamen toen we bij het oude gebouw waren. Het oude gebouw bevindt zich in de Homo-buurt. Hier zitten alle homo-café's en discotheken. Uiteindelijk scheen Vega te zijn verhuisd naar 2 straten verder dan waar Joost woont. Dus we konden weer een taxi terug nemen, maar de terugweg van Vega naar Joost was gelukkig ineens niet meer zo ver en kon ik gewoon lopen.

Shane was enorm enthousiast en vond het leuk dat ik zijn klas kwam bijwonen. De klas presenteerde een aantal concepten voor D&AD. Uiteindelijk had ik begrepen dat ze van opdrachtgevers een "brief" (opdracht) hebben gekregen en hiervoor concepten moesten bedenken om een bepaald merk te promoten/op de markt te brengen . Heel erg marketing en reclame gericht. Sommige studenten vonden het duidelijk leuk, anderen zaten er maar omdat ze "moesten studeren van hun ouders".

's Avonds heeft Joost gekookt voor ons en we hadden een "experimentje" van aardappels, bacon, mushrooms, paprika en nog iets wat ik even vergeten ben. Er stond zwart zout op tafel, ik dacht wauw! leuk zwart afrikaans zout. Scheen het gewoon uit zweden te komen, beetje jammer...

Ik moest er vroeg uit de volgende dag en het was al laat toen we thuis kwamen dus vandaar geen blog.

Vandaag ben ik 's morgens vroeg naar Porkie geweest, een designer. Hij had mij al verteld dat hij toevallig 2 Nederlandse stagaires heeft op het moment, dat kwam goed uit! Toen ik daar aankwam had hij een klus tussendoor of iets dergelijks, hij moest in ieder geval heel snel weg helaas. Toen heb ik de hele ochtend gespendeerd bij de Nederlandse stagaires. En, toeval bestaat niet, laten dat nou net Lois en Leonie zijn die 3e jaars product design doen op de HKU! Onwijs leuk en toevallig! Ze moesten een oplossing verzinnen om een bol te weven, en geloof me, dat is niet makkelijk... Uiteindelijk zijn we er redelijk uitgekomen en gaan ze dat nu verder uit werken.

Gary heeft me opgehaald en afgezet bij de Vega School waar ik weer een afspraak had. Ik was een beetje vroeg dus ben ik heerlijk naast een winkel (mét beveiliging wel) in het zonnetje gaan staan. Nog even wat geluncht en om 1 uur kon ik naar binnen.
Het is best grappig, alle mensen die ik heb ontmoet daar en waar ik mail contact mee heb en nog ga ontmoeten lijken het bijna leuker te vinden om mij te ontmoeten dan andersom! Don't get me wrong, i'm really excited to meet them!!

Ik heb een paar studenten daar geinterviewd en ben tot de conclusie gekomen dat deze opleiding waar ik nu 2 dagen bij heb gelopen misschien meer te vergelijken is met Economie & management & visual art. Geeft niets, is ook interessant.

Uiteindelijk was ik rond 3 uur klaar en had ik nog 2 uur voordat Joost thuis zou komen van het werk. Het was onwijs lekker weer dus ik besloot op het pleintje waar de marktkraampjes gestalt staan een yoghurtje te kopen en op een stoeltje in de zon te gaan zitten. Héérlijk. Uiteindelijk begon ik na een halfuur al wel te verbranden, want ik had geen zonnebrand op omdat ik niet had bedacht dat ik zo vroeg klaar was en in de zon zou gaan zitten.
Omdat ik geen zin had in rode en pijnlijke ledematen ben ik terug naar het appartement gegaan en al gauw kwam Joost thuis.

Toen Meagan eenmaal arriveerde zijn we voor een strandwandeling naar het ontzettend mooie strand van Kaapstad gegaan! Het was nogal druk onderweg, iedereen wilde duidelijk nog de laatste zonnestralen van de dag mee pikken. Het strand was geweldig mooi. En it was my lucky day, want er was een training gaande voor life guards. Allemaal gespierde en gebruinde mannen zonder shirt bezig met work outs, je kan in een ergere situatie belanden...
Langs de weg die naast het strand lag zag je ontzettend veel mensen joggen, de ene had het zwaarder dan de ander en ik verklaarde ze maar voor gek dat ze met deze hitte gingen hardlopen. Maar ze zullen het vast wel gewend zijn!

We hadden behoorlijke honger gekregen en zijn uit eindelijk gaan eten bij een heel leuk restaurantje. Het stond bekend om zijn hamburgers, dus die moest ik natuurlijk proeven. Het was onwijs lekker en het restaurant had een leuk interieur. De ene muur hing helemaal vol met allerlei verschillende hoeden en de andere muur vol met een soort "nesten" waar planten in groeien.

Nadat we onze buik vol hadden zijn we de berg op gereden en stopten we op een open plek waar je kon uitkijken over heel (bijna dan) kaapstad!!! Het was echt onwijs mooi, want het pikke donker dus je zag alleen nog maar alle lichtjes!

Hiervan zijn natuurlijk allemaal foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen, als mijn mobiel eens mee werkt...
Want ik ben zo slim geweest om het kabeltje waarmee je de foto's op de computer zet thuis te laten liggen, dus ik kan alleen de foto's die ik met mijn mobiel maak met jullie delen.

Morgen ochtend ga ik naar de tafelberg (in m'n uppie... :( ) En ik ga niet klimmen, ik ga lekker met de kabelbaan. Ik heb sowieso weer een meeting met een beeldend kunstenaar om 1 uur dus als ik dan ga lopen omhoog en weer terug ben ik er over morgen nog niet...

Ik ga nu proberen de foto's erop te zetten, maar mijn kabeltje is een beetje stuk dus hij doet niet altijd wat ik wil...

Goodnight you guys!

Liefs,
Myrthe

  • 20 Februari 2013 - 21:43

    Myrthe Van Leth:

    Oh, helemaal vergeten te vertellen dat ik gister naar de musical Kit and King ben geweest! Erg leuk, erg blij, vooral een ding dat je maar 1 keer in het halfjaar moet doen... Soort van grease/hairspray achtig iets. Ik was enorm onder de indruk van de oude man zijn zang stem, wauw he got soul!!

  • 21 Februari 2013 - 09:55

    Mams:

    Hoe leuk is dat, reageren op je eigen blog!
    ( haha)
    Geniet van alles, het was leuk om je gisterenavond te zien en te spreken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 37085

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: