Zondag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was een lange, lange dag. Maar wel een hele leuke!

De wekker ging helaas om 6 uur en toen heb ik weer een heerlijke schaal met yoghurt en fruit op terwijl Meagan broodjes aan het maken was voor onderweg. We gingen op naar Cape Point en Kaap de goede hoop! Het was een mooie rit en toen we daar aankwamen waren we een van de eerste bezoekers. Snap ik ook wel, aangezien het half 9 was toen we daar waren. We liepen eerst een heel stuk omhoog naar de vuurtoren. Het uitzicht was geweldig, ik zal later vanavond foto's posten hiervan. Het was wel een flinke klim omhoog maar het was het zeker waard. Toen zijn we nog een soort zijpaadje ingegaan en daar heen gelopen en kon je de woeste golven die tegen de rotsen aan kolkte goed bekijken. Het deed me denken aan een onwijs mooi schilderij met diepe blauw/groene kleuren maar ook wit en licht blauw/groen van de zee. Het water was zó helder dat je alle kleuren in elkaar gemengd zien worden. Denk maar aan een potje met water waar je inkt in spuit. Ik kon er wel úren naar kijken.
We zijn verder gelopen naar Kaap de goede Hoop, een mooie rots partij met weer erg mooi uitzicht. De brownie's die ik gister tijdens de workshop op had zullen er nu wel af zijn denk ik zo na die stevige wandeling. Overal waren bordjes met pas op voor bavianen! Deze hebben we helaas niet gezien, wel de baboon rangers onderweg, maar wel een paar inmens grote bokken en struisvogels!!!! :)

Op de terugweg naar het strand zijn we gestopt bij het strand met de wilde pinguïns!! They were so cute. Overal natuurlijk weer Japanners en Chinezen die histerisch aan het doen waren met hun foto toestel. Sommige pinguïns waren elkaar aan het knuffelen, sommige waren raar in de lucht aan het happen/gapen, en anderen waren gewoon aan het chillen in het water.

Op de weg naar het strand zijn we gestopt bij een little bakery en hebben daar iets kleins gegeten. Eenmaal een parkeerplek gevonden liepen we naar het strand en hebben daar heeeerlijk gelegen. Ik was behoorlijk moe dus ben een paar keer in slaap gevallen en werd toen gewekt door een saxofoon speler op het strand. Ik heb de hele dag door gesmeerd met zonnebrand, maar helaas heb ik nu een kreeft-rood voorhoofd waar je aan iedere kant het pootje van de zonnebril ziet zitten, stukken op mn kuiten verbrand, verbrande nek, schouderbladen én als finishing touch een leuke uitslag op m'n hals. Dit komt waarschijnlijk door een of andere zout soort die in eten wordt gebruikt om het extra spicy te maken. Het jeukt af en toe, maar ik merk er niet veel van gelukkig.

Morgen ochtend ga ik naar Robben Island en 's middags Long street verkennen met alle leuke winkeltjes en souvernirtjes kopen.

Liefs,
Myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 37080

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: