Vrijdag en zaterdag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Vrijdag en zaterdag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Vrijdag en zaterdag

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

02 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Excuses voor mijn halve verhaal, ik was nog bezig met typen toen ik plots weg moest want we gingen uit eten. Schijnt dat ding het opgeslagen stuk al gelijk te posten... gek ding.

Gister hadden we de laatste Design Indaba dag, en wat was het leuk!
Voor de pauze waren er 2 vrouwen, grafische designers, en die waren zooo slecht dat de helft bij van de Young Designers Similcast zaal weg liep tijdens de lezing, in de grote zaal was dat wat onbeleefder, maar uiteindelijk is daar ook een groot deel verttrokken. En terecht, want wat was het slecht haha. Ze gingen gewoon met z'n 2en aan tafel zitten en een soort theekransje opvoeren en vertelde dat er plaatjes op het diascherm zouden verschijnen, maar deze eigenlijk helemaal niets te maken had met hun verhaal. Een hoog giegel gehalte en een gesprek dat zeker NIET de inhoud van de vorige speaker kon overtreffen. Het was duidelijk dat deze twee vrouwen enorm gefaalt hadden en ik besloot dan ook maar te gaan schetsen en de rest van hun lezing het ene oor in te laten gaan en het andere oor uit te laten gaan. Eigenlijk was het goed dat de helft van de zaal al weg was, stond er tenminste ook geen rij bi het lunch buffet, want iedereen had immers al gegeten. Ik hoefde de rij dus niet in en bestelde wat rijst met vlees en ging daarna rondkijken op de Expo aangezien ik nog meer dan genoeg tijd was voordat de lunch pauze was afgelopen. Het was gezellig druk, te druk in het jewelry straatje maar daar ging ik natuurlijk wel weer heen. Wat me opviel was dat er enorm veel sieraden werden gemaakt met de laser snijder. Leuke dingen, daar niet van, maar dan kwam alweer de gedachte omhoog dat ik die dingen ook allemaal zelf kon maken op school, dus het eigenlijk net zo leuk was om zelf te maken ipv geld uit te geven en het daar te kopen.

's avonds na het eten zijn we naar de Mahogany room gegaan waar een beroemde trompet speler van 70 zou optreden. Het maakte Jazz, samen met zijn vriend die hij al 60 jaar kende, erg genoten :) Hierna gingen we door naar de party van Design Indaba in de Assembly. Ik kwam de 2 stagaires nog tegen en heb daar even mee staan te praten. Uiteindelijk was ik zo ongeveer rond half 4 thuis.

Vanochtend lekker gelegen tot half 11, ik was zoooo moe, en daarna door naar de expo, leuke spulletjes scoren en een aantal young designers interviewen. Ik heb leuke souvernirtjes kunnen kopen en 4 young designers geinterviewd! :) Ze waren allemaal mega helpvol en bij een van de young designers heb ik ook souvernirtjes gescoord. En voor mezelf natuurlijk ook nog wat... :)

Vanavond heerlijk gegeten met Meagan bij een restaurant waar we al eerder hadden gezeten. Onwijs lekker gegeten en het erg gezellig gehad! Het was vandaag gaypride in Cape town dus we gingen naar de gay buurt. Ze liet me de lesbian clubs zien en het was erg leuk om iedereen te zien dansen en gek doen!
Ik werd ineens aangesproken door iemand, ik kon niet plaatsen of het een meisje of jongen was, met de zeer goede tekst "what the fack are you doing here in a lesbian club?!?!" Ik vond het een goede vraag, want dat betekende dat ik de goede vibes van "im not a lesbian" uitstraalde. Hij vertelde transgender te zijn en ging daarna weer weg. Ik ben eigenlijk kei moe, en er zal verder niet veel meer uit komen voor een leuke reisblog dus ik stop voor vandaag :)

Sleep tight!

Liefs,
Myrthe

  • 25 Maart 2014 - 17:32

    Biem Van Uijtregt:

    Sorry, je kent me niet maar dat stuk van die transgender en dan vooral dat met de lesbievibes, vond ik werkelijk fantastich!!!

    X groetjes & nog onwijs veel plezier daar beneden. Houdoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 37127

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: