Dag 7 zaterdag 4 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Dag 7 zaterdag 4 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Dag 7 zaterdag 4 juni

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

06 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Dag 7
Deze dag heb ik redelijk rustig aan gedaan. Althans, tot het moment dat Loes, Merijn en ik gingen mountainbiken door Casa de Campo. Van de week ben ik door mijn wijk gelopen op weg naar de Hema. Toen zag ik al dat er nog veel meer leuke straatjes en winkeltjes waren en ik ben in de ochtend alleen op pad geweest waarna Merijn en Loes aansloten. Ik vind alleen op pad gaan niet erg, ik loop lekker op m'n gemak rond en kan als ik wil een uur in een winkel lopen zonder dat er iemand op me staat te wachten. Deze dingen delen is natuurlijk ook gezellig en daarom sloten Merijn en Loes zich aan. We hadden allemaal het idee om een keertje te fietsen, maar door de straten van Madrid is dat best gevaarlijk. Op een terrasje ontstond dus het plan om naar Casa de Campo, een heel groot park, te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Bij de winkel My Bike hebben we 3 mountainbikes gehuurd en zijn we twee uur op pad geweest. Er stond gelukkig een fijn briesje en er was genoeg beschutting in het park. Ikzelf had nog nooit echt gemountainbiked en ik heb sowieso vanaf augustus al niet meer gesport. Dit was dus best een inspanning in deze temperatuur (34 graden in de zon) en bergen. We hebben het hartstikke leuk gehad en best flinke stukken gefietst. Langs de rivier, op de weg met zo'n 50 km per uur en natuurlijk ook wat off-road paatjes. We deden dit aan het eind van de middag om daarna door naar huis te kunnen gaan voor het avond eten. Na een korte siesta werd ik aan tafel geroepen. Paella! Mercedes heeft vanavond Paella voor ons gemaakt met wat chorizo en een donkere worst met rijst erin waarvan ik de Spaanse naam niet meer weet. Het smaakte erg goed en als toetje hadden we een platte perzik uit de koelkast. De dagen hier zijn veel langer dan in Nederland omdat ze zo anders leven hier. In combinatie met weinig slaap breekt je dit best wel op. Vanavond ben ik dus thuis gebleven samen met mijn huisgenootje Emma. Zij komt uit Amerika en zit toevallig ook bij mij in de klas. Ze is ontzettend aardig en liet me haar friendship bandjes zien waar ze graag haar tijd mee vult. Ze zei me dat ik een patroon mocht uitkiezen welke ik mooi vond, en dat ze er dan eentje voor me zou maken. Samen hebben we "how to lose a guy in 10 days" gekeken en dit was weer een typische cliché film. Maar ach, we hebben het gezellig gehad. Onze krolse kat zou vandaag een novio (vriend) krijgen, maar dat ging niet door. Ik begreep niet helemaal waarom maar volgens mij komt de kat een dag later dan gepland. Nu ik dit schrijf (00:28) hoor ik dat er ergens buiten best een heftig feestje gaande is dus ik laat mijn deur naar mijn balkon maar dicht vannacht. Morgen ochtend ga ik naar de buurt La Latina om el Rastro, de vlooienmarkt, te bezoeken. Volgens alle guides een echte aanrader. Ik ben benieuwd!

Tags: Madrid, spanje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 37129

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: