Woensdag 22 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Woensdag 22 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Woensdag 22 juni

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

25 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Woensdag 22 juni
Deze schooldag begon weer vroegen we kregen cijfers terug van onze docent Lengua van ons Spaans betoog. Dit moest zo'n 300 woorden zijn en hierbij moest je gebruik maken van conectores, ten eerste, ten tweede, bovendien, etc. Je kreeg je betoog toegestuurd per mail, zodat Hugo er ook nog commentaar bij kon zetten. Het cijfer wat ik voor het betoog heb is een 8! Ook heb ik nog nooit zo weinig foutjes gezien in een tekst, ik begon een beetje te twijfelen of ik alles wel kon zien op mijn mobiel... Maar het was goed, en daar ben ik blij om! Toen de schooldag klaar was ben ik richting huis gegaan en heb hier lekker rustig aangedaan. Hierna ben ik vertrokken naar de Carrefour die 24/7 open is bij Quevedo om een lunch te kopen. Aardbeien, salade en wat drinken. Dit warme weer maakt dat ik tussen de middag iedere keer ook heel erg tevreden ben met een lekkere salade. Overigens zijn er veel supermarkten die ook platos preparados (verse voorbereide maaltijden) verkopen. Niet zo heel duur en lekker en vers! Ik ging weer op pad naar Retiro om hier s' middags lekker mijn lunch te eten en me weer 2 uur te focussen op mijn examens. Natuurlijk niet helemaal gelukt die 2 uur maar er was al wel veel blijven hangen. s' avonds ging ik via de Gran Vía (pc hoofdstraat van Madrid) naar huis. Hier was het ontzettend druk en de toeristen waren overduidelijk aanwezig. Eenmaal thuis kreeg ik na een tijd een bericht van Mercedes dat ze in een grote file zaten en dat als we al honger hadden we eten konden opwarmen. Emma en ik hebben een poging gedaan, maar konden én het eten niet vinden én we wisten niet hoe de magnetron werkte. We stierven van de honger dus zijn we bij een restaurantje om te hoek gaan eten. Voor zo'n 15 euro ieder een groot bord met vlees, friet, 2 perfect gebakte eitjes en sla. We kregen een tapasbordje bij onze drankjes en nog wat brood. Dikke prima dus en om 22:15 hadden we ons eten op. Iets later eten dan de Nederlandse tijd vind ik prima, maar de keren dat ik na half 10 heb gegeten duik je toch niet zo lekker je bed in. Een beetje een opgeblazen gevoel en je merkt dat je buik er moeite mee heeft om het eten te verwerken op dat tijdstip.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 37079

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: