Donderdag 23 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juni

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

25 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Donderdag 23 juni
Deze dag ben ik na school lunch gaan kopen bij de supermarkt. Een vers stokbroodje met lomo als beleg en een kwart watermeloen als toetje. Ik at deze lunch gauw thuis op waarna ik lekker rustig aan een beetje ben gaan relaxen. Na een tijdje pakte ik de metro op naar Retiro om hier verder te gaan leren voor mijn examen Cultura en Lengua. Het was een erg warme dag en ik ging zitten op het stukje gras waar ik altijd zat. Vlak gras met wat bomen en dus genoeg schaduw om mezelf in de verschuilen. Met mijn benen ging ik in de zon zitten, maar de rest hield ik in de schaduw. De zweetdruppels liepen me namelijk al na 5 minuten over mijn voorhoofd. Halverwege werd ik aangesproken door een man die me wat wilde aansmeren, aansteker of iets dergelijks. Een voordeel van buitenlander zijnde is dat je makkelijk kunt zeggen "no hablo español" en dan met een lege blik de andere persoon aankijken om te laten zien dat je niks snapt van wat hij zegt. Al snapte ik wel wat hij zei, werkte de truc wel. Weg was de man! Snel opgelost zo. 's avonds ben ik na het eten de stad in gegaan met Merijn en een vriend van hem, die hem kwam bezoeken in Madrid. Een tijdje terug hebben we een super leuk pleintje ontdekt bij Alonso Martínez en hier hebben we wat gedronken. Toen we daar aankwamen was het hartstikke vol en we moesten bijna achteraan in de rij aansluiten om op een tafeltje te wachten. Gelukkig was dat niet zo bij het restaurant er naast en kwam er na 5 minuten een plekje vrij. We hebben het niet te laat gemaakt en zijn weer met de metro naar huis gegaan.