Donderdag 23 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juni

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

25 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Donderdag 23 juni
Deze dag ben ik na school lunch gaan kopen bij de supermarkt. Een vers stokbroodje met lomo als beleg en een kwart watermeloen als toetje. Ik at deze lunch gauw thuis op waarna ik lekker rustig aan een beetje ben gaan relaxen. Na een tijdje pakte ik de metro op naar Retiro om hier verder te gaan leren voor mijn examen Cultura en Lengua. Het was een erg warme dag en ik ging zitten op het stukje gras waar ik altijd zat. Vlak gras met wat bomen en dus genoeg schaduw om mezelf in de verschuilen. Met mijn benen ging ik in de zon zitten, maar de rest hield ik in de schaduw. De zweetdruppels liepen me namelijk al na 5 minuten over mijn voorhoofd. Halverwege werd ik aangesproken door een man die me wat wilde aansmeren, aansteker of iets dergelijks. Een voordeel van buitenlander zijnde is dat je makkelijk kunt zeggen "no hablo español" en dan met een lege blik de andere persoon aankijken om te laten zien dat je niks snapt van wat hij zegt. Al snapte ik wel wat hij zei, werkte de truc wel. Weg was de man! Snel opgelost zo. 's avonds ben ik na het eten de stad in gegaan met Merijn en een vriend van hem, die hem kwam bezoeken in Madrid. Een tijdje terug hebben we een super leuk pleintje ontdekt bij Alonso Martínez en hier hebben we wat gedronken. Toen we daar aankwamen was het hartstikke vol en we moesten bijna achteraan in de rij aansluiten om op een tafeltje te wachten. Gelukkig was dat niet zo bij het restaurant er naast en kwam er na 5 minuten een plekje vrij. We hebben het niet te laat gemaakt en zijn weer met de metro naar huis gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 37110

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: