Murcia is één groot feest! Letterlijk - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Murcia is één groot feest! Letterlijk - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Murcia is één groot feest! Letterlijk

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

20 April 2017 | Spanje, Murcia

Ik ben er uit. De hele week is heel Murcia vrij en vieren de murcianos feest. En wel om de lente te vieren! Altijd een reden zoeken voor een feestje, niet?

Eergisteren deed me denken aan onze eigen koningsdag, hier noemen ze het banda de la huerta. Overal feesten op straat, muziek, optochten en mensen in speciale kostuums. Man en vrouw waren gekleed in een witte wijde broek, een wit shirt met daarop een rode of blauwe gilet of sjaal en de vrouwen hadden een witte en rode bloem in hun haar, dit noemen ze el traje de huertano. Nu ben ik wel wat gewend omdat wij in Nederland ook koningsdag vieren, maar dit sloeg alles. Het was 30 graden en overal plaste, man zowel als vrouw, op straat, overal muziek, eten en dronken mensen en dan nog de rotzooi. Wát een smeerboel. Ik liep door de bevuilde straten en moest zelf bijna kokhalzen van de geur. Gelukkig spuiten ze iedere nacht de straten schoon. Ik heb een aantal studenten van de Universiteit UCAM Murcia ontmoet, vrijwel allemaal Nederlanders, en hier ben ik mee opgetrokken. Al mijn favoriete Spaanse reggeaton liedjes kwamen voorbij, dus ik kon m'n lol op.

Gister ben ik in Cartagena geweest, een kleine stad gelegen aan de zee. Het was bewolkt en zo'n 20 graden met behoorlijk veel wind, dus af en toe was het wat fris. Hier heb ik het kasteel bezocht, het oude romeinse theater en het museum. Nadat ik een menu del día voor slechts 11 euro had gegeten ben ik terug naar het busstation gegaan om weer huiswaarts te gaan. Ondertussen was er in Murcia weer groot feest, voor de kathedraal voorstellingen, overal langs de straten staan tribunes en in de avond werd er vuurwerk afgestoken. Kortom, hou je van leuke feesten en Spaanse tradities en cultuur , dan is Murcia in deze periode een absolute aanrader!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 37119

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: