Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Valencia

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

29 April 2017 | Spanje, Valencia

Zondag 23 april ben ik aangekomen in Valencia. Na een treinreis van ruim drie uur door de bergen en langs de kust zag ik in de verte de wonderschone architectuur van de ciudad de las artes y ciencias.

Het was slechts een kleine 15 minuten lopen naar mijn gastgezin, die woont in de wijk Gran Vía. Ik verblijf bij Teresa uit Nicaragua, haar man Antonio en hun zoon Mario van 29. De werkloosheid in Spanje is er hoog (50 procent daarvan is tussen de 20-25 jaar) en Mario kan niet aan de bak komen als ICTer. Op maandag was het feest en vrijwel alles gesloten in de stad (Hier ook al feest? Ja hier ook al. San Vicente Ferrer, de heilige van Valencia, hij heeft veel dingen gedaan voor kinderen in de 14e eeuw. Verder geen idee wat deze feestdag precies in hield, maar wel wat het voor mij inhield. Naar het strand! Het was een mooie dag en in de stad viel er voor mij op dat moment toch niet veel te bekijken. Toen wist ik nog niet dat de rest van de week het verre van strandweer zou worden: kou, wolken en regen lagen op ons te wachten.

De tijd dat ik hier ben heb ik een kleine stage voor mezelf geregeld hier in Valencia bij route 66 idiomas language school. Ik loop mee met de Spaanse lessen, van niveau A1 t/m C1, ik observeer wat klassen en zal natuurlijk aanwezig zijn bij de lessen van het RSG Lingecollege. Zij komen volgende week maandag aan tijdens hun examenreis en zullen hier lessen volgen in de ochtend.

Na stage ben ik wat gaan rondlopen door de stad, om alles een beetje te verkennen. Ik woon in een blokken wijk, waarbij alle straten op elkaar lijken, dus ik verdwaalde nog wel eens. De stad is groot maar te doen. Er waren deze week wel veel protesten met toeters in de binnenstad, waaronder een van de taxichauffeurs. 'La ciudad de las artes y ciencias' is ontzettend mooi, alleen al om doorheen te lopen (zie foto).

28 april was er hier in de stad een feest georganiseerd voor Nederlanders om Koningsdag te vieren. Ik kende, behalve nederlandse leerlingen op stage, nog geen enkele Nederlander hier. Nu is het natuurlijk de bedoeling om zoveel mogelijk Spaans te spreken hier, maar als echte Nederlander kan ik Koningsdag niet zomaar voorbij laten gaan. Dus daar ging ik, in mijn eentje naar een feestje in een soort koffietentje, hopend nieuwe mensen te leren kennen. Nu denk je misschien, ben je gek geworden: in je eentje naar een feestje? Nope. Het is even een drempel die je over moet, maar ik kan je beloven dat je er geen spijt van zult krijgen. Je moet natuurlijk wel zelf de slingers ophangen he, een beetje lef is vereist. Het feest ging verder in een appartement tegenover het gemeentehuis, hier heb ik de Nederlandse Consulaat hier in Valencia ontmoet, andere Nederlandse studenten ontmoet waarmee ik Spaans heb gesproken, Nederlandse studenten die een master volgen hier in Valencia ontmoet en er werd me ook nog een baan aangeboden bij dat koffietentje! Ze zochten een Nederlands meisje die ook Spaans spreekt, wie weet wat dat oplevert!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 3503
Totaal aantal bezoekers 37088

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: