Veilig geland? Check! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Veilig geland? Check! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Veilig geland? Check!

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

17 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om iets over 2 vanmiddag ben ik veilig geland in Kaapstad!

Van Amsterdam naar Frankfurt stapte ik een klein vliegtuig met 2 rijen aan elke kant, wat me deed denken aan een school bus. In Frankfurt kon ik gelijk doorlopen naar een ander vliegtuig, ik moest alleen een uurtje wachten. Het vliegtuig van Frankfurt naar Johannesburg was enorm groot, ik zat bij een 3 - 4 - 3 zits. Helaas kon ik mijn stoel nummer niet meer wijzigen en zat ik midden in de 3 zits. Gelukkig wel naast twee hele aardige duitse vrouwen. De mevrouw rechts van mij had volgens mij haar verstandskies laten trekken, óf al 3 dagen haar tanden niet gepoetst.... Ik probeerde iedere keer dat ze zuchtte maar subtiel de andere kant op te kijken zodat ik die niet zo aangename lucht niet rook.
De mevrouw links van mij, bij het raam, had alle maaltijden een speciale maaltijd, low calorie. Zij kreeg tijdens het avond eten als een van de eerste personen te eten en het ging ook bij naam. Toen begon ik gelijk te twijfelen of je dat niet van te voren moest aangeven, wat je wilde eten (????) Dit was gelukkig niet zo! Je kon kiezen uit "beef or macaroni with cheese". Ik had wel zin in beef, dus ik kreeg een bakje met rijst, biefstuk en worteltjes en erwtjes. En een brownie. En wat was ik daar blij mee, jammie!
Slapen ging wat lastig, omdat ik altijd op m'n buik slaap. En ja, dat gaat in een vliegtuig stoel niet zo goed natuurlijk... Voordat ik ging slapen heb ik de film taken 2 om mezelf bezig te houden.
's Nachts ben ik wel zo'n 5 keer wakker geworden, uit mezelf maar ook van een rare kreet van een meneer 2 rijen voor mij die denk ik een nachtmerrie had. Onderweg van Johannes burg naar Kaapstad riep de captain om dat er een "thunderstorm was" en dat hij die probeerde te vermijden. Heb ik weer... uiteindelijk gelukkig niets van gemerkt!

Eenmaal aangekomen stapte ik gauw het vliegtuig uit en ging gelijk mijn koffer ophalen om door te gaan naar de laatste gate, want zoveel tijd had ik niet.... Een meneer was zo vriendelijk om mij naar mijn gate te begeleiden. Halverwegen de route zei hij dat hij er wel geld voor rekende, en toen heb ik hem gelijk duidelijk gemaakt dat ie dat niet kreeg. Hij brabbelde nog wat, maar ging toen weg. Opgeruimd staat netjes!

Eenmaal aangekomen in Kaapstad had ik na 10 minuten mijn koffer al weer te pakken en ging ik opzoek naar Joost en Meagen. Ik had ze al gauw gevonden en zij stonden in zomerse kleding en met waterflesjes mij al op te wachten!

Meagan reed ons naar de supermarkt waar we boodschappen gingen doen voor de lunch van vanmiddag en het avondeten. We liepen een spar binnen en ze hadden écht van alles. Verse salade bar, grilled chicken, vis afdeling noem het maar op.

Daarna zijn we naar Kirstenbosch gegaan, wat een botanische tuin is die tegen de tafelberg aan ligt. We hadden een taxi laten komen die ons hierheen zou brengen. Onderweg hadden we een "bijna aanrijding" met een politiewagen die door rood reed. Het verkeer rijd hier precies achterom, dus ik zat al een beetje gedesoriënteerd in de auto. Om alles leuker en spannender te maken ging onze taxi chauffeur ruzie maken met de politie agent, tot schreeuwen en met de auto duwen aan toe. Ik was de bofkont omdat ik voorin zat en ze dus over en weer aan het schreeuwen waren met mij ertussen. Uiteindelijk hadden we duidelijk gemaakt dat hij gewoon moest doorrijden en dit deed hij ook. Hij is er in de volgende 20 minuten nog wel 5 keer over begonnen hoe dom die agent bezig was, dat hij hem ging aangeven, blablabla etc. Hebben we dat ook weer gehad! Eenmaal aangekomen hadden we een heerlijke picknick onder het genot van Afrikaanse Jazz! Het park zat helemaal vol, met ik denk wel 1000 man. De Jazzy feeling werd steeds beter en toen stond het hele park massaal op en begon te dansen, alleen zoals de afrikaanse dat kunnen natuurlijk.

Aan m'n slaapkamer heb ik een balkon waar je uitkijkt op de tafelberg en de rest van de grote hotels in de straat!

Vanavond doen we het rustig aan. Joost heeft maandag en dinsdag vrij genomen om mij de stad de laten zien, dus i'll keep you posted!

Liefs,
Myrthe

  • 17 Februari 2013 - 19:29

    Zusje:

    Bofkont ook in die taxi hé !
    Geef Joost maar een knuffel van mij & heel veel plezier !
    X

  • 17 Februari 2013 - 19:48

    Theo:

    Ha Myrthe, nou een goed begin is het halve werk dus na zo'n prettig lange vliegreis is het wel goed dat je direct merkt ergens anders te zijn. Enne na aankomst picknicken met muziek en dans kun je een betere start bedenken??? Veel plezier en ben nieuwsgierig om te lezen hoe Kaapstad is. Groeten aan de familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 37275

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: