Dinsdag 14 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 juni

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

15 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Dinsdag 14 juni
Vandaag was er een andere presentatie over de 5 grootste bedrijven van Spanje, waar onder andere zara, mango, maasimo dutti (allemaal behorend tot inditex) en santander (een bank) in voorbij kwamen. 91% van de bedrijven in Spanje zijn PYME's (pequeña y mediana empresas = kleine zelfstandige en vooral niet internationale bedrijven). Slechts 9% van alle bedrijven in Spanje zijn internationale bedrijven. Het meerendeel zijn vaak traditionele familiebedrijven. Wist je trouwens dat 21% van de bevolking in Spanje werkloos is? Waarvan 50% onder de 25 is! Madre mia, in Spanje is het lastig om een baan te vinden én te behouden. Ook ligt het minimumloon niet hoog, Húgo vertelde dat voor een Spanjaard met een 40 urige werkweek €600 per maand het minimum is. Zoveel verdien ik met mijn bijbaantje wanneer ik 12 uur in de week werk....
Marieke en ik besloten naar onze docent Maria Ángeles te gaan om ons cijfer te vragen van onze presentatie. Ik dacht dat ik haar verkeerd had verstaan, want ze zei "nueve y cinco" dit is een 9,5. Maar we hadden het goed verstaan!!! Marieke en ik konden onze oren niet geloven. Natuurlijk moest het essay nog worden nagekeken maar we konden rekening houden met een cijfer rond de 9,5. Nou, dit maakt je hele dag toch goed! Hierna heb ik een hele grote siesta gehouden en ben daarna de wijk La Latina ingegaan om regalos (cadeautjes) te scoren. Ik kwam erachter dat dit niet echt de juiste buurt is om cadeautjes te kopen, want in La Latina bevinden zich voornamelijk antiek winkeltjes, restaurantjes en schoenenwinkels. Aangezien ik hier allemaal niet naar opzoek was heb ik een fijn wandeling door de wijk gemaakt. En toen gebeurde er weer iets waar ik hier zo van hou in Madrid, plotseling liep ik op Calle Toledo en stond ik voor Puerta de Toledo. Ik was weer op de bonnefooi gaan lopen en kwam wéér een bezienswaardigheid tegen. Ik moest even google maps openen om te weten hoe ik terug moest lopen aangezien ik om 8 uur midden in de stad moest zijn om een drankje te doen met mijn docente uit Nederland, die voor een aantal dagen in Madrid is, en klasgenoten. Dit was ontzettend gezellig en bij ons drankje mochten we een tapa uitkiezen. Aangezien ik hier helemaal verkocht ben door lentejas (linzen) nam ik lentejas tapa. Deze variant had wat weg van het uiterlijk van erwtensoep, maar ook de smaak kwam in de buurt. Ons avondeten hebben we deze avond genuttigd bij 100montaditos en bestond uit lekkere kleine montaditos (belegde broodjes) en natuurlijk palomitas de pollo (gefrituurde kippen balletjes). Het plan was om vroeg te gaan slapen, maar dat is mission impossible hier. Is er geen vuurwerk, dan hebben de buren muziek aan tot over 12en. Is er in de buurt geen feest aan de gang belt mijn huisgenoot wel met haar vrienden in Amerika. Kortom, wil je langer slapen dan moet je wat slaap inhalen tijdens de siesta.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 37122

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: