Maandag 27 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Maandag 27 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Maandag 27 juni

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

29 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Maandag 27 juni
Woensdag gaan de eerste (waaronder ik) alweer naar Nederland toe. En ja, we zullen wat zonnestralen proberen mee te nemen! Dit betekende ook dat we onze examenes final hadden op de Universiteit. We hadden eerst nog Cultura les waarbij we alles gingen herhalen, hierna Lengua examen en daarna Cultura examen. Na de les van Cultura zat mijn hoofd vol met Spaanse bedrijven, Spaanse kunststijlen, de geschiedenis, typische gerechten en de politieke partijen. Iets wat ik niet nodig had tijdens de Lengua toets (want dit is grammatica) en dat ging in mijn hoofd niet zo goed. Als een dolle schreef ik alle tabellen direct op mijn blaadje, maar tijdens het maken van de toets voelde mijn hoofd nogal leeg. Alsof alle informatie even en break had genomen, weg uit mijn hoofd. Ik heb dan ook geen idee hoe ik het gemaakt heb, sommige dingen heb ik zeker weten goed, maar andere dingen waren twijfelachtig. Cultura ging redelijk en bestond onder andere uit vragen die wij op de middelbareschool gesteld zouden krijgen. "Noem de vier belangrijkste politieke partijen en hun partij leiders". Daar was ik snel mee klaar, dus ik besloot pauze te houden in de Patio, en te wachten op Monique om te vragen of ze mee een Menu del Dia ging eten. Eenmaal herenigd met Monique bleven we nog even hangen en plotseling horen we een hele bekende stem schreeuwen. "Myrthe!!! Voy a matarte y beber tu sangre!!!" Vertaling: Ik ga je vermoorden en je bloed drinken!! Ik had de moed al gelijk in de schoenen zitten omdat ik dacht dat ik het examen verknald had. "Haya ponido?!?!" Lang verhaal, maar ik had een onregelmatig werkwoord vervoegd op de regelmatige manier. En dat dit werkwoord onregelmatig is, weet ik al sinds September. Ik moest een beetje lachen omdat het inderdaad een domme fout was en vroeg of alles slecht was. Hij vertelde me opgelucht "no, solo eso" (nee, alleen dat). Ik kan me herinneren dat ik in Nederland ook een keer zo'n zelfde fout heb gemaakt, uit snelheid of te weinig concentratie. En dat is inderdaad een domme fout, haha. Met Monique ging ik de stad in voor een menu del dia, die ik nog niet had genuttigd. Als voorgerecht hadden we courgette soep, erg lekker! Hoofdgerecht was een goed stuk vlees met friet en het dessert was een vier chocolade toetje. Wat brood erbij, 50cl water met prik voor 11 euro. Dikke prima! Voordat we zijn gaat eten zijn we samen met Romy vanaf school naar Gram Vía gelopen om souvenirs te scoren. Aan het eind van de middag ging ik naar huis en heb ik een kleine stop gemaakt bij montaditos voor palomitas de pollo. Na het eten ben ik verder mijn kamer in orde gaan maken en viel ik om half 12 al in slaap. Ik was erg moe en toen ik wakker schrok heb ik nog gauw de wekker gezet omdat ik de volgende dag mijn cijfer op kon halen.

Tags: Madrid, spanje, spaans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 37074

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: