Aangekomen in Murcia - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Aangekomen in Murcia - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Murcia

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

17 April 2017 | Spanje, Murcia

Gisteren ben ik na veel kommer en kwel aangekomen in mijn AIRBNB in Murcia. Het begon met problemen op het vliegveld in Eindhoven. Incheck band van de bagage had een storing, dus kon ik achter aansluiten in een lange rij om mijn koffer te laten wegen. Daarna kon ik in een andere rij gaan staan om mijn koffer bij de juiste vlucht neer te zetten om vervolgens te rennen naar mijn vliegtuig die over 20 minuten zou vertrekken. Je raadt het al, dat kon natuurlijk nooit goed gaan. Er zijn 87 koffers ingecheckt waarvan er maar 60 mee het vliegtuig zijn ingegaan. En natuurlijk behoorde de mijne tot de achtergebleven 27. Uiteindelijk kon ik dan op een laatste bus stappen richting Murcia en ging ik langs het restaurant waar Sara, de AIRBNB verhuurster, werkt om de sleutels op te halen. Ik was ontzettend moe en ben vrijwel direct gaan slapen.

Zojuist kreeg ik fijn nieuws, de koffers zijn aangekomen in Alicante en de mijne wordt morgen voor 2 uur bezorgd bij mijn verblijf adres. ¡Qué bien! De schade is beperkt gebleven tot het moeten kopen van een nieuwe tandenborstel, een mini deo en een schoon topje. Is nog best te doen. Tijdens het kopen van deze dingen en mijn Spaanse simkaart heb ik vluchtig de stad ontdekt. Murcia komt over als een niet al te grote maar vooral knusse stad. Ik kijk uit op plaza de torres en het voetbalveld en zie in de verte de kathedraal liggen. Murcianos zijn erg gelovig en ik heb het idee dat ze hier twee weken pasen vieren hier. Sara vertelde dat deze week een speciale week is in Murcia, vandaag liepen veel mensen met rood witte bloemen en in een wit kostuum met rode band. Overal zijn er dingen te doen, alles mag alles kan, ik liep zelfs per ongeluk mee in een optocht door de stad. De Spaanse behulpzaamheid was ook alweer snel aanwezig, zo hielp de vrouw naast mij in het vliegtuig mijn weg naar Murcia uit te vinden, vroeg de medewerkster van de Orange winkel of mijn koffer al terecht was en Sara had een plattegrond van de stad voor me meegenomen en stelde voor om morgen wat leuks te gaan doen. Als ik morgen weer herenigd ben met mijn koffer is alles weer in orde. Ik vermaak me wel hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 37101

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: