De stad Murcia - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu De stad Murcia - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

De stad Murcia

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

22 April 2017 | Spanje, Murcia

Nu ik hier een tijdje ben kan ik jullie een beetje vertellen over de geschiedenis van Murcia. De vroegere bewoners van Murcia waren moslims en in 825 was deze stad omring door in islaamse muur. Deze muur en vrijwel alle andere oude gebouwen werden verwoest tijdens de castiliaanse verovering door de christenen. Vandaag de dag kun je nog een overblijfsel van de muur vinden op plaza santa eulalia. Door deze gebeurtenissen zijn er weinig authentieke gebouwen te vinden in Murcia. Sommige gebouwen zijn opgeknapt met een modern tintje, wat een leuk effect geeft aan de architectuur stijl.

Gister heb ik Alicante bezocht, waar ik nog niet niet weg waaide. Ik beklom de berg om het kasteel Santa Bárbara te bezoeken waar ik een prachtig uitzicht had over de stad en de bergen. Ik heb wat door de stad geslenterd en mijn voeten in het zand gezet en lekker rustig aan gedaan. Volgend jaar ga ik vanaf januari 3 maanden studeren in Spanje en mijn eerste optie is Alicante, dus wie weet keer ik hier weer terug. Het was een leuke stad met zon zee en strand, dus zo'n straf zal dat niet zijn.

Verder zijn de feesten hier nog in volle gang. Iedere avond is er vuurwerk, mensen zijn gekleed in gestreepte pakken en lijken een soort bierfiets voort te duwen door de stad, podia's worden klaargemaakt om dj's op te laten draaien, er zijn een soort corso wagens met bloemen waar verklede mensen bloemen naar het publiek gooien om de lente te vieren, veel jongeren spelen met hun orkest vrolijke Spaanse liedjes en heel Murcia is versiert met bloemen. Er is dus van alles te doen en te zien en dat is top!

Het accent is hier wel even wennen, ik heb me laten vertellen dat het zelfs één van de meest ongeschikte plaatsen is om Spaans te leren. Waarom? Dat kan ik je wel vertellen. De mensen hier slikken woorden in en bij alle woorden die op een S eindigen spreken ze de S niet uit. Wel lekker makkelijk, ik zeg adió in plaats van adiós. Verder veranderen ze soms de L in de R en de voltooid deelwoorden die eindigen op "ado" of "ido" zoals trabajado, worden hier uitgesproken als "ao" en "io". Kortom, je moet dus wel even wennen aan het accent, maar Murcia bezoeken, helemaal in deze tijd, kan ik nog steeds aanraden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 37083

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: