7 april en 8 april - Reisverslag uit Milaan, Italië van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu 7 april en 8 april - Reisverslag uit Milaan, Italië van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

7 april en 8 april

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

08 April 2014 | Italië, Milaan

Pronto!!!

De vliegreis verliep prima op een beetje turbulentie tijden het opstijgen en een nogal heftige landing in Bergamo na. Het was duidelijk dat de meeste mensen voor de design week kwamen, het stereo type designer was all over the place. Een rare aparte bril, verschillende kleuren sokken met een héle hoge broekspijp. Je haar wat raar, toch een tikkie hipster en natuurlijk niet te vergeten aparte schoenen. De 'designers' kwamen voor in combinatie of met maar één onderdeel toegepast van de bovenstaande aspecten. Ik kan mijn eigen verschijning overigens aan geen van deze dingen koppelen...

Zodra we geland waren kwam er een luid en vredig "getrompetter" uit de speakers met de mededeling dat we op tijd geland waren. Dat was mooi, aangezien we 10 minuten later dan 14:55 vertrokken waren.

Onderweg naar Milaan kwamen we langs allemaal grote pessina bedrijven (zwembaden) , inmens grote shopping mals, en mega grote goedkope supermarkten. Ik heb me prima vermaakt in de bus door te genieten van het uitzicht. Het enige jammere was dat er een jongen naast mij kwam zitten die duidelijk met z'n sigaretje had uitgedrukt... Jakkie. In de bus hing een scherm waar digitaal de tijd op werd getoond én het aantal graden buiten. En dit was 26!!! Daarvan kreeg ik wel een grote glimlach op mijn gezicht.

Ik heb wel 10 minuten zitten piekeren over het gecontroleerde "alarm geluidje" wat iedere keer opdook tijdens de bus rit... Schijnt het gewoon het geluid te zijn van de richtingaanwijzers!! Wie verzint dat nou?

Het is nu half 10 en ik heb nog steeds niet gegeten... Nadat ik een half uur heb rond gedwaald had ik eindelijk de keramiek werkplaats gevonden. Onderweg herkende ik de lidl en de rotonde... Hier was ik eerder geweest! Helaas bracht me dat niet gelijk naar de juiste plek. Toen ik daar aankwam was er niet veel tijd om rustig aan te doen, gelijk aan de slag en meehelpen opbouwen wat er nog opgebouwd moest worden. Alle kopjes moesten nog uitgepakt worden en presentabel worden neergezet. Jeetje, wist niet dat we zoooooveel kopjes hadden. We gaan zo direct naar de opening van de design academy, wat gelukkig niet ver hier vandaan is. Tijdens het opbouwen was er een soundcheck gaande, Super leuk!! En ik heb me laten vertellen dat ergens deze week de pianist van Bon Jovi komt optreden... Of misschien was hij de gene met de soundcheck? Geen idee hoe hij eruit ziet eigenlijk.

Eenmaal daar aangekomen meette ik met mijn 2 klasgenootjes die ook present waren met hun stage bedrijf. We slapen in een groot leeg appartement met 25 man, 2 badkamers, op de vierde verdieping.

8 april openingsdag design week

Om 10 uur zou de beurs open gaan, en moesten wij dus klaar staan bij onze keramiek werkplaats. We hebben ontbijt gehaald in een caffe om de hoek, wat prima beviel. Rustig wakker worden en op naar de beurs. Ik kreeg nog een korte uitleg over het verkopen van de producten, en nu was het een kwestie van wachten op bezoekers. Ik heb zojuist mijn vrije uurtje besteed aan het bezoeken van de andere stands dichtbij de onze, en om mijn reisverhaaltje te update natuurlijk. We staan naast een naai/zeefdruk atelier en naast een chocolade atelier (jammie!!!!!) Ondertussen zit ik voor de eet tent en zie ik echt verrukkelijke broodjes voorbij komen... Dus ik denk dat ik zometeen ook maar wat ga pakken. Ik zal proberen om fotos te uploaden bij mijn reisverslag, al weet ik niet of dit lukt via mijn mobiel...

Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1124
Totaal aantal bezoekers 37147

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: