Dag 6 vrijdag 3 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Dag 6 vrijdag 3 juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Dag 6 vrijdag 3 juni

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

05 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Dag 6
Deze tweede dag school begon met college om 8.30. We hadden Cultura van María, die we nog niet kenden. Ook zij gaf een kleine introductie en ons eerste huiswerk. De Lengua les die hierna van Hugo volgde werd doorgepakt op wat we de dag ervoor hebben behandeld. De subjuntivo, wat oefeningetjes en een soort werkwoorden estafette. In 3 groepen moesten we zo snel mogelijk (en correct) zoveel mogelijk werkwoordsvervoegingen op het bord schrijven. Dit zorgde voor een leuke sfeer en ook voor wat gehaaste foutjes. Pluspuntje was wel dat mijn werkwoordsvervoegingen helemaal goed waren! Hierna hebben we ook wat opdrachten gedaan en kregen we wat huiswerk op voor Maandag. In de stad hadden we om 12:30 een excursie de los Austrias. We gingen langs bekende plekken en daarvan werd de historie verteld. Jammer was dat we met een grote groep waren en het nogal luidruchtig was waardoor ik vrijwel niks kon verstaan. Scheelt dat ik in Nederland al lessen heb gehad over Madrid en zijn historie. Deze dag was het 3 juni en dat betekende dat ik jarig was! In de middag toen ik met wat klasgenoten in de stad was en naar huis liep kreeg ik een cadeautje van mijn klasgenoot Loes. Ze had een button gekocht met daarop "Feliz Cumpleaños" en die kreeg ik op mijn tasje gespeld. Super lief, nogmaals bedankt Loes! (Ook toevallig mijn overbuurvrouw hier in Madrid!) Tijdens het avond eten kreeg ik een taart met 23 aangestoken kaarsjes en ik had stroopwafels meegenomen om te trakteren. Nadat ik mijn wens heb gedaan mocht ik in de donkere kamer de kaarsjes uitblazen om zo hopelijk mijn wens in vervulling te laten gaan. Met het hele huis hebben we Feliz Cumpleaños gezongen en ik kreeg ook nog een klein cadeautje van Mercedes. Het was een hele schattige katten pen die ik kon indrukken door één van de oortjes in te drukken. S' Avonds gingen we naar de stad om wat te drinken en eventueel uit te gaan. Op het terras kreeg ik een enorme hooikoorts aanval waardoor ik vrijwel niks anders kon dan mijn neus snuiten en in mijn ogen wrijven. Het was voor mij dus beter om naar huis te gaan die avond en dat deed ik ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 37131

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: