El primero día - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu El primero día - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

El primero día

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

29 Mei 2016 | Nederland, Schiphol

El primero día

De vlucht is prima verlopen en na wat getob met de kaartautomaten kregen we uiteindelijk ook het juiste kaartje gekocht. Tijdens de metro reis moest Irma overstappen op een andere lijn en reed ik verder door naar station Arguëlles. Ik had mijn nieuwe huis al opgezocht op google earth maar dat is toch niet echt te vergelijken wanneer je er ook daadwerkelijk staat. Overigens vond ik het heerlijk om weer eens te vliegen. Vooral het gevoel wat je krijgt wanneer je boven de wolken vliegt, het voelde alsof ik weer écht goed op pad ging. Na 6 straten te zijn overgestoken vond ik eindelijk de calle de Rodriguéz de San Pedro waar ik de komende 4 weken verblijf. Ik heb voornamelijk Amerikaanse huisgenootjes die hier al een tijdje zitten. Mercedes (mijn Spaanse mama) is ontzettend aardig maar praat Spaans zoals ze dat met haar dochtertje doet, super snel. Mijn kamer is zo'n 6 vierkante meter waarbij ik nog net 4 voetstappen kan zetten wanneer ik mijn twee koffers open op de grond heb liggen. 's Middags ben ik samen met Irma, Guus en Bart de stad ingetrokken naar puerta del Sol. Hier hebben we tapas voor een euro gegeten en een groto pulp tinto de verano (rodewijn met spa rood) voor 1,50. Dikke prima. Aangezien Real Madrid de grote winnaar is zou het feest zijn deze dag in Madrid. Wij hebben ruim 2 uur op puerta del sol gewacht om de voetballer 10 minuten op een balkon te zien staan. Moet je ook een keer gedaan hebben, hoort een beetje bij de inburgering. Ik praat zoveel mogelijk Spaans, maar vanochtend was de eerste confrontatie toch best een ding. Wij spraken mensen in ons beste Spaans aan, maar zij gingen zelf over naar het Engels, is dit een stille hint? Naar mate de dag vordert merk ik al dat het soepeler gaat en deze stad bevalt me wel. Geluk bij een ongeluk hoef ik woensdag pas naar de Universiteit en kan ik morgen mijn metro maandkaart gaan kopen. Adiós voor nu, terwijl ik nog mijn cena (avondeten) nuttig.

  • 31 Mei 2016 - 12:55

    Maaike:

    El primer día ;) ¡Que te lo pases bien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 37138

Voorgaande reizen:

16 April 2017 - 20 Mei 2017

Murcia & Valencia 2017

29 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Madrid 2016

21 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Denemarken 2015

07 April 2013 - 11 April 2013

Milaan 2014

16 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Capetown 2013

Landen bezocht: