Dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

31 Mei 2016 | Spanje, Madrid

El segundo día
In de ochtend ben ik op pad geweest langs Cibeles naar parque de Retiro. Hier had ik gehoopt even lekker in het zonnetje te kunnen liggen, maar het was redelijk bewolkt en ook wat fris. Des al niet te min heb ik heerlijk een uurtje op het vochtige gras gelegen naast een uitbundige accordeon muzikant. 's Middags had ik een afspraak om mijn metrokaart te kopen, nu kan ik de hele maand overal naartoe met de metro voor maar 20 euro. Ik moet wel zeggen dat Madrid prima te lopen is. Van huis naar puerta del Sol heb ik nog niet gelopen, maar Loes (toevallig mijn overbuurvrouw) vertelde me dat het nauwelijks 10 minuten was. Altijd handig wanneer er na het uitgaan geen metro's meer rijden. Later op de dag, nadat ik nieuwe schoenen heb gekocht, ben ik met wat klasgenoten opgetrokken tot aan het diner. Dit deed ik thuis, maar Mercedes verontschuldigde zich voor het avondmaal. Ze had niet veel tijd om iets uitgebreids te maken dus aten we kip met friet. Prima para mi. s' Avonds zijn we met klasgenoten weer de stad in gegaan, opzoek naar een rooftopbar. De allemaal gesloten leken te zijn, dus het werd wat drinken op een pleintje. Van alle kanten werden we aangesproken of we wat wilden eten, drinken, waar we heen gaan. Kortom, het propperleven is hier zeer actief. Alle stoplichten hebben hier trouwens óf een vogeltjes geluid bij groen licht óf een soort zoefb geluid. Woensdag begint school dus ik heb nog 1 dagje vrij om de stad op m'n gemakje te verkennen.