Dag 5 Donderdag 2 Juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu Dag 5 Donderdag 2 Juni - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Myrthe Leth - WaarBenJij.nu

Dag 5 Donderdag 2 Juni

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Dag 5
Om 9 uur begon onze eerste les en kregen we de uitslag van de instaptoets.
De test die ons niveau zou bepalen bestond uit een mondeling en een schrijftoets. De schrijftoets bestond uit 6 onderdelen waarbij je vragen moest beantwoorden en zinnen moest afmaken. Wat duidelijk was dat de opdrachten opliepen qua niveau. De voorkant van het blad kon ik makkelijk invullen, dit moest gedaan worden met de tegenwoordige tijd en de indefinido en imperfecto (verleden tijden). Op de achterkant van het blaadje kwam de subjuntivo voorbij en dit was het laatste grammatica onderdeel dat we in Nederland behandeld hebben. Tot een bepaald punt ging het prima maar daarna volgde er lege vakjes. Het mondeling duurde zeker niet langer dan 3 minuten en nadat ik had verteld dat het mijn eerste keer in Madrid vroeg hij gelijk al wat ik iemand zou adviseren om te doen hier in Madrid. Toen ging er bij mij een belletje rinkelen en wist ik dat ik de subjuntivo moest gebruiken (allemaal lastige grammatica regeltjes). Máár, dit alles heeft er wel voor gezorgd dat ik op B2 niveau ben ingedeeld! Eerst schrok ik een beetje, want ik hoopte op B1 en wist niet of ik B2 wel kon bijhouden. Samen met Marieke zit ik in de klas en we voelen ons op onze plek. We konden alles volgen wat de docent zei en we hebben de eerste les over de subjuntivo al gehad. Onze docent voor Lengua is Hugo, die we ook bij de introductie hadden. Een enorme enthousiaste docent die maakt dat je zelf ook gelijk wilt les wilt geven. In de klas hebben we onszelf voorgesteld, gewoontes en algemene dingen besproken van Spanje en daarna de tegenwoordige tijd van de Subjuntivo behandeld. Na de les ben ik even naar huis geweest om me om te kleden om vervolgens door te gaan en een terrasje te pakken. Marieke en ik hebben s'middags de HEMA opgezocht om een schrift voor school te kopen en Nederlandse lekkernijen voor de families. Als avond eten hadden we als voorgerecht een soort linzen soep met wortels, getrokken met vleesbouillion. Het hoofdgerecht waren hamburgesas en als toetje een soort knopper ijs.